حول فتبينوا

فتبينوا منصة مستقلّة متخصصّة في مجال التّحقّق من الأخبار، انطلقت عام 2014م على شكل صفحة على الفيسبوك ثم تطوّرت بعد ذلك باستمرار، واليوم تعتبر من المنصّات الرائدة عربيًّا في هذا المجال. تهدف إلى تنقية المحتوى العربيّ على الإنترنت من الإشاعة والأخبار الكاذبة والخرافات. لتكون مصدرًا أساسًا للقرّاء في العالم العربي لتمييز الحقيقة من الزّيف.

نحو محتوى عربي خالٍ من الخرافة.

الهدف

تسعى منصة فتبينوا لإيجاد محتوى عربي خالٍ من الإشاعات والأخبار الكاذبة والخرافات، كما تسعى إلى صناعة عقليّة نقديّة لدى القارئ العربي تتحرّى كل شيء قبل نشره.

 

فتبينوا

منصة فتبينوا هي منصة مستقلّة مسجّلة قانونيًّا في الأردن -عمان- منذ 22 فبراير 2016 بمقتضى أحكام قانون الأسماء التجارية رقم 9 لسنة 2006 في المملكة الأردنية الهاشمية- مديرية السجل المركزي

Fatabyyano

Fatabyyano is an Independent legally-registered institution set up for the purpose of fact-checking. registered in 22 / Feb / 2016.

Also according to the Transparency aspect in Wikipedia, Fatabyyano is defined as a Platform that exclusively specialized for Fact-checking and Debunking Fake-news, Rumors, and Pseudoscience.

On 10 Feb 2020, and as a Part of Fatabyyano Expansion Plan we become a Limited Liability Company, Pursuant to the documents kept with the Companies Control Department at the Ministry of Industry & Trade at The Hashemite Kingdom of Jordan. Fatabyyano Company is incorporated as a Limited Liability Company under N 56602 with Entity National Number 200176261, And Moath Nabeel Hashem Althaher shall be authorized to sign on behalf of the Company in All Financial, administrative, Judicial, Legal and in other matters

الرؤية

إعلام مُستقل يسعى إلى نقل الحقيقة كما هي، ومجتمع عربي يسعى لمعرفة الحقيقة في كل المجالات العلمية، الاجتماعية، السياسية وغيرها من المجالات.

 

الاستقلاليّة

يشترط على جميع العاملين في منصة فتبينوا سواء أكانوا موظّفين أو متدرّبين أو متطوّعين أن يكونوا مستقلّين سياسيًّا تمامًا، ولم يسبق لهم الترشّح في أي حزب سياسي أو دعم أي طرف سياسي أو التبرّع له.

Independency

To maintain a high level of clarity and objectivity for Fatabayyano, Members of our editorial staff are not allowed to donate to political campaigns or participate in political activities of any party

Team members can participate occasionally in media but they are requested to avoid taking sides or biasing towards or against any side in conversations

Fatabayyano has a clear code for transparency that is agreed upon by all members that they have to declare their political connections, if exist, and refrain from using Fatabayyano platform to advocate or promote for individual politicians or political parties.

القائمة